Prądy TENS

Prądy Tens - prądy średniej i wysokiej częstotliwości silnie działające przeciwbólowo. Działanie przeciwbólowe oparte jest na wygaszaniu bólu przez stymulację nerwów.

Wskazania: ostre i chroniczne zespoły bólowe mięśni, kręgosłupa i stawów, nerwobóle.

Przeciwwskazania: stan po wszczepieniu rozrusznika, pierwszy trymestr ciąży.

Tens

Metoda przezskórnej, elektrycznej stymulacji nerwów. Tens jest odmianą elektrostymulacji, wykorzystującą prądy impulsowe o niskiej częstotliwości (przedział 1-150Hz), zbliżonej do częstotliwości prądów fizjologicznych. Każdy rodzaj unerwienia reaguje na inną częstotliwość. Tens zależnie od dobranych parametrów, uruchamia następujące mechanizmy fizjologiczne:

• osłabia czucie bólu - specjalnie ukształtowane impulsy powodują wzmożone uwalnianie do krwiobiegu endorfin - produkowanych przez organizm neurohormonów o działaniu podobnym do morfiny. Endorfiny łagodzą na wiele godzin czucie bólu i stymulują chore tkanki do regeneracji
  • leczy stany zapalne w stawach, tkankach miękkich, złamaniach kości, likwidacji obrzęków

Wskazania:

• bóle przewlekłe - kręgosłupa, stawów, mięśni, nerwobóle powstałe w wyniku zmian zwyrodnieniowych
  • bóle ostre - pooperacyjne, rwa kulszowa, rwa barkowa, bóle fantomowe po amputacjach
  • zaburzenia ukrwienia czynności kończyn i narządów wewnętrznych w wyniku ucisków na nerwy wskutek zmian zwyrodnieniowych lub zmian naczyniowych
  • zaburzenia funkcji mięśni - osłabienie lub zaniki mięśni, bóle mięśni, w wyniku unieruchomienia po urazach, operacjach stawów lub ścięgien
Subskrybuj RSS - Prądy TENS