Ból pięty

INDYBA- INNOWACJA W REHABILITACJI.Zapraszamy do testowania wysokoskutecznej terapii

Rehabilitacja z INDIBA activ koncentruje się na przyspieszeniu naturalnych procesów naprawczych tkanek. Pacjent w bezpieczny sposób odzyskuje sprawność tak szybko jak tylko to jest możliwe. Zarówno w ostrych jak i przewlekłych patologiach, podstawowy cel leczenia jest skoncentrowany na zmniejszeniu bólu i stanu zapalnego oraz przyśpieszeniu procesu gojenia poprzez działanie opatentowanego systemu Proionic®.

Schorzenia stóp pod kątem fizjoterapii

Funkcja fizjologiczna stopy wymaga wydolnego i prawidłowego funkcjonowania układu kostnego, mięśniowego i więzadłowego pod względem statycznym i dynamicznym. Osłabienie lub zaburzenie równowagi w układzie mięśniowym lub zniekształcenia w układzie kostno-stawowym powodują zmiany w biomechanice stopy

Paluch Koślawy czyli Hallux-
jest to dolegliwość związana z deformacją stawu śródstopno- paliczkowego palucha. Uważany za chorobę cywilizacyjną, która częściej dotyczy kobiet noszących obuwie na wysokim obcasie z wąskim czubkiem. Jednak badania wykazują że osoby noszące wygodne obuwie również cierpią na tę dolegliwość. Często zmiany występują obustronnie, jednak nie zawsze pojawiają się w tym samym czasie. Konsekwencją mogą być bóle w obrębie samej stopy, ale również w obrębie kolan czy stawów biodrowych. Haluksowi towarzyszy często spłaszczenie łuku poprzecznego stopy. Wskutek złego obciążania stopy dochodzi do poszerzenie przedniej części stopy oraz do tworzenia się bolesnych nagniotków czy modzeli. Paluch ucieka coraz bardziej na zewnątrz a pozostałe palce ustawiają się wyżej-palce młotkowate. Często na drugim palcu może powstać odcisk.

• ortezy
  • dobór wkładek ortopedycznych
  • fizykoterapię
  • kinezyterapię
  • edukację

Terapia

Masaż

Masaż poprzeczny

Wykonuje się prostopadle do przebiegu włókien mięśniowych, jego główny efekt to działanie przeciwbólowe albo przeciwzapalne

Masaż funkcyjny

Charakteryzuje się tym, że wskutek jednoczesnego ucisku mięśnia i jego rozciągnięcia dochodzi do ruchu w stawie. Masaż ten zmniejsza tkliwość tkanek miękkich oraz poprawia ich mobilność.

Masaż całego kręgosłupa

Wykonywany w naszym gabinecie opiera się na technikach masażu klasycznego oraz technik terapii manualnej. Masaż trwa około 30-40minut i skupia się na częściach lędźwiowej oraz szyjnej kręgosłupa.

Drenaż limfatyczny

Jest to masaż polegający na poprawie odpływu chłonki i zalegających płynów. Czas trwania zabiegu 20 minut. Często łączy się go z aplikacją kinezjotaping.

Subskrybuj RSS - Ból pięty